A Magyar Földrajzi Társaság egy olyan nagy múltú szakmai szervezet, mely mindig fontosnak feladatának tartotta a földrajzoktatás ügyének szakmai képviseletét.
Határozott meggyőződésünk, hogy tantárgyunk presztízsének növelése érdekében a földrajz tananyagban alapvető tartalmi változtatásokra van szükség. Mintegy „elébe menve” a várható tantervi (NAT illetve kerettanterv) változásoknak, ezúttal szeretnénk megkérdezni valamennyi közoktatásban dolgozó földrajz szakos kollégát arról, hogy mit és hogyan kellene változtatni az érvényben lévő 9-10. osztályos gimnáziumi földrajz kerettanterven.
Megkérdőjelezhetetlen tény, hogy az általános műveltség fogalmába a földrajzi alapműveltség is beletartozik. Napjainkban a földrajz már nem pusztán a földrajzi névanyag és a legalapvetőbb természeti, gazdasági és társadalmi ok-okozati összefüggések közvetítője, hanem a globális és lokális környezeti problémák és azok lehetséges megoldásait bemutató közismereti tantárgy. Ahhoz, hogy a jövő nemzedéke megérthesse a körülötte zajló természeti, társadalmi folyamatokat, ismerje a környezeti problémák okait és következményeit, ahhoz hogy az utánunk jövő generációk számára ne csak üres frázis legyen a fenntartható fejlődés fogalma, földrajzi ismeretekre és gondolkodásra van szükség. Ezeket az ismereteket kizárólag a földrajz tantárgy képes komplex módon közvetíteni a középiskolás korosztály számára.