Vándorgyűlés 2015 - Külföldi tanulmányút: Partium és Észak-Erdély

Utazás: légondicionált autóbusszal. Indulás Debrecenből, érkezés Debrecenbe

Szállás: 2 éjszaka kollégiumban, 1 éjszaka panzióban, 2-4 ágyas szobákban

Étkezés: félpanzió, 3 reggeli, 3 vacsora

1. nap:

Indulás 7:30-kor Debrecenből. Első megállónk a Partiumban Bihardiószegen a felújított Zichy kastélynál lesz, majd Bihar földváránál teszünk rövid sétát. Nagyváradon a Szent László székesegyház megtekintése után rövid sétát teszünk a belvárosban. Kalotaszeg központjában, Bánffyhunyadon megállunk a „cigodáknál” (roma „paloták”) és megnézzük a református templomot. Kolozsváron séta a belvárosban, szállás.

kulfold 01 Nagyvarad

2. nap:

Almásgalgó határában túra a Sárkányok kertje sziklalabirintusában, majd a zsibói Wesselényi kastélyt és a pribékfalvai Teleki kastélyt keressük fel. Désen megnézzük a református templomot. Kolozsvár határában tanulmányozzuk a feleki köveket. Kolozsvári városnézéssel zárjuk a napot.

kulfold 04 Kolozsvar

3. nap:

Tordán meglátogatjuk a sóbányát. Magyarpeterdtől indulva áttúrázunk a Tordai-hasadékon. Következő megállónk Nagyenyeden lesz, majd a Kőköz szurdokán keresztül érkezünk a Székelykő előterében elterülő Torockói-medencébe. Vacsora és szállás Torockón.

kulfold 06 Torda sobanya

kulfold 07 Tordai hasadek

kulfold 10 Nagyenyed

kulfold 11 Kokoz

kulfold 12 Szekelyko

kulfold 13 Torocko

4. nap:

Az Erdélyi-középhegységben az Aranyos völgyében utazunk Aranyosfőig, ahol egy szakadéktöbörben leereszkedünk a Jégbarlangba. Felkapaszkodunk a Bihar-hágóra, ahonnan eltúrázunk a Rozsda-szakadékhoz. Magyarremetén az árpádkori templomot látogatjuk meg. Nagyváradon keresztül utazunk vissza Debrecenbe.