Megújul a Magyar Földrajzi Társaság - Az on-line felmérés eredményeinek értékelése

Írta:  Erőss Ágnes – Mohai Andrea – Zimay Krisztián

Kérdőíves felmérés célja és körülményei

kerdoiv 2016 valaszadok eletkor szerintVálaszadók életkor szerint
  • Cél:
    • jelenlegi és lehetséges jövőbeni tagok igényeinek, elégedettségének felmérése;
    • ötletek és javaslatok összegyűjtése;
    --> hatékonyabb, elérhetőbb, korszerűbb, dinamikusabb MFT
  • Kutatás körülményei:
    • On-line kérdőív, 4 kérdés
    • MFT tagsági és egyetemi levelezőlistákon kiküldve, MFT honlapon és Facebook-on megosztva
    • Időtartam: 2016. április 1-május 15.
  • Összesen 1111 válaszadó:  80%-a 45 év alatti, ezen belül 38%-a 25 év alatti

Összegzés és javaslatok

  • MFT neve ismert, van mozgósítható tábor.
  • Fő érdeklődési körök:
    1. MFT által szervezett és egyéb tudományos-ismeretterjesztő események
    2. új tudományos eredmények és kiadványok, publikációk
    3. állásajánlatok
    4. utazási tippek és információk, élménybeszámolók
  • Mi teszi/tenné vonzóvá az MFT-t?
    1. díjmentes illetménylapok, egyéb kedvezményes vásárlási lehetőségek
    2. szakmai támogatás, tapasztalatcsere, szakmai programok, továbbképzések
    3. szakkönyvtár használat
    4. nagy múltú szervezet tagjának lenni és abban önkéntesként tevékenykedni

 Észrevételek

  1. MFT felépítése, szervezete:
    • „át kellene gondolni a szakosztályok munkáját, kevesebb, de ütősebb rendezvény kellene és sokkal erőteljesebb online láthatóság és megjelenés.”
  2. oktatási érdekképviselet, oktatási tevékenység segítése:
    • „Fontos lenne küzdeni az előrehozott érettségi visszaállításáért (…).”
  3. szakmai és tudományos érdekképviselet:
    • „A tudományunk akadémiai képviseletének további erősítése. Érdekérvényesítés erősítése.”
    • „Újra kéne gondolni az ismeretterjesztés és a tudományos munka viszonyát, továbbá az MFT szerepét az oktatásban  (nem aknázzuk ki szakmai fórumként).”
  4. fiatalok bevonása, megszólítása:
    • „fontos lenne a fiatal generációk bevonása az MFT tagságába a középiskolai és egyetemi rétegekből. Ennek érdekében középiskolai-felsőoktatási szakosztály indítása, a fiatalok bevonására roadshow-szerű program a földrajz képzés hazai fellegváraiban (középiskolák és egyetemek), ill. az egyes osztályok működési területén.”
  5. kommunikáció újragondolása:
    • „A mostani on-line jelenléte a Társaságnak erőteljesen konvergál a nullához. Ha fiatalokat akarunk megnyerni, akkor mindenképpen ezen a vonalon kell elindulni! Sokkal erőteljesebb jelenlét (képekkel, rövid szövegekkel) a közösségi oldalakon (Facebook, Twitter pl.). Lehetne versenyre hívni az embereket: pózolás valamilyen turisztikai látványosságnál, a legjobbnak ítélt kép készítője jutalomban részesül.”

 Ha további részletekre kíváncsi, töltse le a prezentációt!

Hírlevél

A Földgömb magazin

A Magyar Földrajzi Társaság földrajzi-ismeretterjesztő folyóirata 2012-től illetménylappá vált!

Főtámogatóink

Partnereink